Triggers at workplace
Triggers are situations that provoke a sudden, intense emotional reaction, often anger or anxiety. Common workplace triggers include difficult coworkers, high-pressure deadlines, micromanaging bosses, workplace conflicts, and heavy workloads.
Triggers can be anything from a critical email to an unexpected change in plans, causing strong emotional responses that impact our productivity and well-being.
Emotional triggers that escalate workplace conflicts include misunderstandings, lack of recognition or appreciation, differing expectations, perceived unfairness, and poor communication. When employees feel unheard or undervalued, emotions like frustration and resentment can intensify conflicts.
عوامل محرک در محل کار:
محرک ها موقعیت هایی هستند که واکنش هیجانی ناگهانی و شدید، اغلب عصبانیت یا اضطراب را برمی انگیزند. محرک های معمول محل کار عبارتند از همکاران دشوار، ضرب الاجل های پرفشار، مدیریت خرد رؤسا، درگیری های محل کار، و بارهای کاری سنگین.
محرکها میتوانند هر چیزی باشند، از یک ایمیل مهم گرفته تا تغییر غیرمنتظره در برنامهها، که باعث واکنشهای احساسی قوی میشود که بر بهرهوری و رفاه ما تأثیر میگذارد.
محرک های عاطفی که باعث تشدید تعارضات محل کار می شوند عبارتند از سوء تفاهم، عدم شناخت یا قدردانی، انتظارات متفاوت، بی عدالتی درک شده و ارتباطات ضعیف. وقتی کارمندان احساس میکنند شنیده نمیشوند یا کمتر ارزشگذاری شدهاند، احساساتی مانند ناامیدی و رنجش میتوانند تعارضها را تشدید کنند.