تفویض اختیار 

رابرت هلر بر اساس تازه‌ترین تحقیقات علمی، 101 ن‍ک‍ت‍ه‌ ک‍ل‍ی‍دی‌ را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله، درباره‌ی بایدها و نبایدهای سپردن کارها به کارمندان بیان می‌کند.وی سعی دارد در کتابش اصول و مهارت‌های لازم برای یک تفویض اختیار اثریخش را بیان کند.

نویسنده : Robert Heler
مترجم : محمد منتظری
رابرت هلر بر اساس تازه‌ترین تحقیقات علمی، 101 ن‍ک‍ت‍ه‌ ک‍ل‍ی‍دی‌ را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله، درباره‌ی بایدها و نبایدهای سپردن کارها به کارمندان بیان می‌کند.
وی سعی دارد در کتابش اصول و مهارت‌های لازم برای یک تفویض اختیار اثریخش را بیان کند و ضمن ارائه مفهوم واقعی آن به توضیح اصول، شناخت موانع، روش‌های ایجاد انگیزه در افراد، ارج نهادن به تخصص کارکنان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها بپردازد.

کمبود وقت و گستردگی دامنه فعالیت‌ها، معضلی است که همه‌ی انسان‌ها با آن رو به رو هستند. در این میان، مدیران به سبب داشتن مشغله و مسئولیت بسیار، بیش از دیگران با این مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل برای هدایت و رهبری کارکنان تحت فرمان خود مجبور به استفاده از تفویض اختیار خواهند بود.
باید توجه داشت که تفویض اختیار تنها به مفهوم واگذاری کارها به دیگران نیست. مهارت تفویض اختیار، فرآیند پیچیده‌ای دارد که در طول آن مدیر باید پاسخ مناسبی برای یک سری از پرسش‌ها پیدا کند؛ پرسش‌هایی نظیر آن که آیا تفویض اختیار به دیگری برای انجام کار مورد نظر ضروری است و یا آن که خود باید به آن بپردازیم؟ بهترین زمان برای تفویض اختیار چه موقع خواهد بود؟ چه کسی استحقاق قبول مسئولیت را دارد؟

در حقیقت کسب مهارت در زمینه تفویض اختیار، یکی از رموز اصلی موفقیت مدیران در تجسم بخشیدن به تعریف مدیریت در معنای انجام کار توسط دیگران است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =

به بالا بروید