مدل‌های درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری

این کتاب سومین جلد از مجموعه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری هُرمُزی محسوب می‌شود و بر مدل‌های کسب‌وکار مقیاس‌پذیر تمرکز دارد. در این کتاب، او نشان می‌دهد که کسب‌وکارها چطور بتوانند مشتریان را سریع‌تر، بیشتر و به تکرار درگیر کنند تا جریان نقدینگی پایدار و رشد مستمر ایجاد کنند . کتاب مدل‌های درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری ، چارچوبی سازمان‌یافته ارائه می‌دهد که کسب‌وکارها بتوانند مناسب‌ترین مدل درآمدی (Money Model) را برای مرحله‌ی فعلی‌شان انتخاب کرده و از آن برای رشد استفاده کنند . این کار با ارائه کتاب به‌عنوان پایه‌ی نظری و ابزارهایی مانند پلی‌بوک‌های تاکتیکی، کارگاه‌های اجرا و حتی دستیار هوش مصنوعی همراه است تا اجرای مفاهیم تسهیل شود . محصول فراتر از کتاب است. شامل چارچوب‌ها، قالب‌ها و راهنمای عملی برای بازاریابی، فروش، اجرای پیشنهاد و حفظ مشتری می‌باشد . تأکید روی هم‌راستایی تیم‌های بازاریابی، فروش و تحویل محصول برای اجرای مؤثر و هماهنگ است.

عنوان کتاب:  $100M Money Models
نویسنده: Alex Hormozi

این کتاب سومین جلد از مجموعه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری هُرمُزی محسوب می‌شود و بر مدل‌های کسب‌وکار مقیاس‌پذیر تمرکز دارد. در این کتاب، او نشان می‌دهد که کسب‌وکارها چطور بتوانند مشتریان را سریع‌تر، بیشتر و به تکرار درگیر کنند تا جریان نقدینگی پایدار و رشد مستمر ایجاد کنند .
کتاب مدل‌های درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری ، چارچوبی سازمان‌یافته ارائه می‌دهد که کسب‌وکارها بتوانند مناسب‌ترین مدل درآمدی (Money Model) را برای مرحله‌ی فعلی‌شان انتخاب کرده و از آن برای رشد استفاده کنند .
این کار با ارائه کتاب به‌عنوان پایه‌ی نظری و ابزارهایی مانند پلی‌بوک‌های تاکتیکی، کارگاه‌های اجرا و حتی دستیار هوش مصنوعی همراه است تا اجرای مفاهیم تسهیل شود .
محصول فراتر از کتاب است. شامل چارچوب‌ها، قالب‌ها و راهنمای عملی برای بازاریابی، فروش، اجرای پیشنهاد و حفظ مشتری می‌باشد .
تأکید روی هم‌راستایی تیم‌های بازاریابی، فروش و تحویل محصول برای اجرای مؤثر و هماهنگ است.

ساختار کتاب:

چهار مؤلفه‌ی اصلی که کتاب پوشش می‌دهد عبارتند از:

  • افزایش نقدینگی در لحظه: با قیمت‌گذاری هوشمندانه، پیشنهادات جذاب اولیه، پلن‌های پرداخت و مواردی که جریان نقدی فوری ایجاد می‌کنند.
  • افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLTV): با چارچوب‌های آپ‌سیل، داون‌سیل و برنامه‌های تداوم برای درآمدهای مکرر.
  • رقابت در جذب مشتری با بودجه بیشتر: هُرمُزی توضیح می‌دهد چطور با جمع‌آوری سریع پول می‌توان تبلیغات تهاجمی‌تر اجرا کرد و در جذب مشتری برنده شد.
  • معماری کسب‌وکار قابل توسعه: سیستم‌هایی طراحی کنید که پیش‌بینی‌پذیر باشند و بدون نظارت دائمی سودزا باقی بمانند .

برای چه کسانی مناسب است؟

👈کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها که به دنبال چارچوب واضحی برای طراحی پیشنهادات و ایجاد تقاضا هستند.
👈مالکین کسب‌وکارهایی در مرحله‌ی رشد که نیاز به استانداردسازی فرآیندها و مقیاس‌پذیری دارند.
👈تیم‌های بازاریابی و مدیران فروش که نیاز به سیستم‌های تکرارشونده برای جذب و تبدیل مشتری دارند.
👈آژانس‌ها، مشاوران و متخصصان خدماتی که می‌خواهند روش‌های اثبات‌شده‌ای برای بهبود نتایج مشتریان به‌کار بگیرند.
👈سازمان‌های بزرگ که به دنبال سازوکارهای مقیاس‌پذیر برای افزایش هماهنگی بین بخش‌ها هستند .

🔸همچنین، برخی منابع اشاره کرده‌اند که کتاب به‌گونه‌ای نوشته شده که هم برای تازه‌کارها و هم برای حرفه‌ای‌ها قابل‌فهم و کاربردی است . از طرفی، منابع رسمی و اپل بوکز گفته‌اند این کتاب برای:

👈کسانی که می‌خواهند والدین‌شان را بازنشسته کنند،
👈بازار را شکست دهند،
👈اهداف مالی‌شان را محقق کنند،
مناسب است و می‌تواند به شروع کسب‌وکار کمک کند .

درباره نویسنده:

الکس هُرمُزی ایرانی–آمریکایی هست. پدر و مادرش ایرانی‌تبارند و خودش در ۱۹۸۹ در آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شده و این روزها نامش، به‌ویژه بین کارآفرین‌ها و علاقه‌مندان به رشد کسب‌وکار بسیار بر سر زبان‌هاست.
وی کارآفرین، نویسنده، سرمایه‌گذار و مدرس کسب‌وکار است. همچنین ‌مؤسس شرکت Acquisition.com است که روی استارتاپ‌ها و بیزینس‌های در حال رشد سرمایه‌گذاری می‌کند.

کتاب‌هایش:

الکس تاکنون چند کتاب پرفروش نوشته:

  • ۱. کتاب $100M Offers در سال ۲۰۲۱ درباره‌ی ساخت پیشنهادهای غیرقابل مقاومت برای جذب مشتری.
  • ۲. کتاب $100M Leads در سال 2023 درباره‌ی جذب سرنخ (لید) و ایجاد جریان مشتری پایدار.
  • ۳. کتاب $100M Money Models در سال 2024 درباره‌ی مدل‌های مقیاس‌پذیر کسب‌وکار و افزایش ارزش طول عمر مشتری.

مسیر کاری:

الکس هرمزی کارش را از باشگاه‌های ورزشی و فیتنس شروع کرد. چندین باشگاه را به سوددهی بالا رساند و بعد آن‌ها را فروخت.
تجربه‌اش را به سیستم آموزشی برای صاحبان بیزینس تبدیل کرد. امروز بیشتر به‌عنوان سرمایه‌گذار و مربی رشد کسب‌وکار شناخته می‌شود.

سبک و شهرت:

وی به خاطر سادگی بیان و شفافیت در آموزش معروف است. در یوتیوب، پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارد.
همسرش لیلا هُرمُزی هم شریک کاریش است که خود یک کارآفرین موفق محسوب می‌شود.

چرا هرمزی محبوب است؟

  • زبان ساده و قابل‌فهم داره، مخصوصاً برای کسایی که تازه شروع کرده‌اند.
  • به‌جای تئوری صرف، بیشتر تجربه‌ی واقعی خودش را توضیح می‌دهد.
  • محتوای آموزشی زیادی را رایگان منتشر می‌کند و همین باعث محبوبیتش شده‌است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =

به بالا بروید