کتاب “حس برند نوشتهی”Martin Lindstrom به بررسی اثر اطلاعات Sensory شنوایی ،لامسه بویایی بینایی و چشایی بر روی تصویر ذهنی ما از برندها پرداخته است. امروزه در دنیای بازاریابی این حواس نیز در خدمت برندسازی قرار گرفته بطوری که ادراک و احساسات مشتریان را از این طریق تحت تأثیر قرار می دهد بی دلیل نیست که مرسدس بنز برای ایجاد صدای لذت بخش بسته شدن درب خودرو بودجه ی تحقیقاتی میگذارد و یا کلاگ برای اینکه خرد شدن کورن فلکس در زیر دندان صدای مطبوعی داشته باشد تخقیقات آزمایشگاهی گسترده انجام میدهد. در این کتاب بعد از اشاره به مفهوم ارزش پیشنهادی برند برای کسب یک جایگاه منحصر به فرد در نظر مشتری تاکید میشود که نگرش همه جانبه به جایگاه برند سازی ، باید فراتر از نگرش سنتی در حد قیمت و بسته بندی و محل عرضه و … باشد و تجربیات حسی برند نیز باید به صورت علمی و آگاهانه طراحی شود.
نویسنده: Martin Lindstrom