ویرایش شده توسط: Bruce A. Blonigen، Philip H. Knight
تجارت بین الملل در نیمه قرن حاضر به سرعت رشد کرده و خود را با صنعت حمل و نقل از طریق رشد پیوسته و تغییرات تکنولوژیکی تطبیق داده است. در حالی که رابطه بین حمل و نقل و جریان تجارت همواره روشن است، ادبیات آکادمیک گاهی جداگانه به این دو مسئله میپردازد. این کتاب راهنما، تمامی ابعاد کلیدی هر دو حوزه را با جزئیات و به شکلی منحصر بفرد گردهم آورده و به نقاط اشتراک و ایدههایی برای تحقیقات آینده که در این حوزه بررسی نشده، پرداخته است. اشتراک تجارت بین المللی و هزینههای حمل و نقل، تسهیل تجارت، شبکههای تجارت، نقش هزینههای حمل و نقل در عملیات فراساحلی، تعیین محل سرمایه گذاری خارجی و نقش شرکتهای واسطه، بخش هایی است که نویسنده آنها را از نظر گذرانده است.
ویراستار این کتاب از دانشگاه کالیفرنیا مینویسد: «در تجارت بین الملل همانند تمامی اقتصادها میتوان سه پرسش را مطرح کرد: تجارت چیست؟ چگونه انجام میشود؟ مخاطب آن کیست؟ از آنجایی که تحقیقات گستردهای در خصوص پاسخ به پرسش نخست و سوم انجام شده است، این کتاب ارزشمند بر روی سوال دوم متمرکز میشود. تجارت کالاها بین کشورها چگونه انجام میپذیرد؟ پاسخ به این سوال دریچه را به روی مسائلی چون زیرساخت، لجستیک، شبکه ها، هزینههای حمل و نقل و عاملان تجارت بین الملل باز میکند.
کتاب راهنمای تجارت و حمل و نقل بین المللی برای اقتصاددانان و کسانی که تمایل دارند بدانند تجارت به چه شکل اتفاق میافتد، بسیار مفید و کاربردی است و منبعی فوق العاده جهت یادگیری مفاهیم ضروری و مرجع دقیق تجارت بین الملل و صنعت حمل و نقل برای علاقهمندان، محققان و فارغ التحصیلان که در این حوزه تخصص دارند می باشد. همچنین دانشجویانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند نیز می توانند از این کتاب جهت آشنایی دقیق تر با این حوزه استفاده نمایند.