عنوان کتاب: Urban Freight Analytics
نویسندگان: Eiichi Taniguchi, Russell G. Thompson, Ali G. Qureshi
مقدمه:
مفاهیم کلیدی مرتبط با توسعه و کاربرد ابزارهای پشتیبانی تصمیم را برای ارزیابی و اجرای راهحلهای لجستیک شهری بررسی میکند. زیرا روشهای تحلیلی جدید برای برنامهریزی و بهرهبرداری مؤثر فناوریهای نوظهور از جمله اینترنت اشیا (IoT)، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) و سیستمهای حملونقل هوشمند (ITS) مورد نیاز است.
این کتاب مطالعه جامعی از رویکردهای مدلسازی و ارزیابی حملونقل شهری را ارائه میدهد. این شامل مطالعات موردی از ژاپن، ایالات متحده، اروپا و استرالیا است که تجربیات شهرهایی را که قبلاً لجستیک شهری را اجرا کردهاند، از جمله روشهای تحلیلی که به مسائل پیچیده مرتبط با پذیرش فناوریهای پیشرفته مانند وسایل نقلیه خودران و هواپیماهای بدون سرنشین در حملونقل شهری پرداختهاند، نشان میدهد.
همچنین جهتگیریهای آتی در تجزیه و تحلیل حملونقل شهری، از جمله تدارکات شهری بیش-پیوسته مبتنی بر اینترنت فیزیکی (PI)، دوقلوهای دیجیتال، گیمیفیکیشن (بازیوارسازی) و فناوریهای نوظهور مانند وسایل نقلیه متصل و خودران در مناطق شهری در نظر گرفته شده است. پلتفرم مدلسازی یکپارچه ای توصیف شدهاست که چندین ذینفع یا عامل مختلف از جمله سازمانهای نوظهوری مانند شرکتهای PI و نهادهایی مانند حملونقل گروهی و همچنین ذینفعهای سنتی مانند فرستندگان، گیرندگان، حمل کنندگان، مدیران و ساکنان را در نظر میگیرد.
این کتاب:
•روشهایی را برای ارزیابی فناوریهای لجستیک شهری و اقدامات سیاستی ارائه میکند؛
•نمای کلی از رویکردهای مدلسازی پیشرفته، از جمله مدل مبتنی بر عامل و یادگیری ماشین را ارائه میدهد؛
•ویژگیهای اساسی مدلهای بهینهسازی و شبیهسازی اعمال شده در لجستیک شهری را برجسته میکند؛
- چگونه مدلهایی با عدم قطعیت و دادههای پویا بیشتر میتوانند برای بهبود پایداری و انعطافپذیری سیستمهای حملونقل شهری استفاده شوند را مطرح می نماید.
🌐این کتاب برای دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی عمران و محیط زیست و مدیریت لجستیک، برنامهریزان شهری، مهندسان حملونقل و متخصصان تدارکات ایدهآل است.
- نویسندگان به والدین و متخصصان کمک میکنند تا رفتارهای نگرانکننده کودکان، مانند پرخاشگری، اضطراب، یا کنارهگیری اجتماعی را شناسایی کنند.
- توضیح داده میشود که چه رفتارهایی در این سنین طبیعی هستند و چه رفتارهایی نیاز به بررسی بیشتر دارند.
فهرست مطالب
بخش اول: روشها
- مقدمه
- جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
- سیستم های اطلاعات جغرافیایی و تحلیل فضایی
- بهینه سازی
- شبیه سازی چند عاملی با یادگیری ماشین
- قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری
- ارزیابی
بخش دوم: برنامه های کاربردی
- وسایل نقلیه خودران و ربات ها
- مدیریت دسترسی و قیمت گذاری
- پایداری محیطی
- اختلال در شبکه ها
- مسیرهای آینده
آشنایی با نویسندگان:
ایچی تانیگوچی، استاد بازنشسته دانشگاه کیوتو، ژاپن است. او تحقیقاتی در مورد سیستمهای حملونقل و لجستیک با تمرکز بر لجستیک شهری برای شهرهای پایدار، قابل زندگی و تابآور انجام دادهاست. او بنیانگذار و رئیس مؤسسه لجستیک شهر است. وی 23 کتاب و بیش از 240 مقاله دانشگاهی در مورد حملونقل شهری و سیستمهای حملونقل هوشمند منتشر کردهاست. تحقیقات اخیر او لجستیک شهری را بر اساس دادههای بزرگ، هوش مصنوعی، وسایل نقلیه خودران، رباتها و همکاری ذینفعها پوشش میدهد.
راسل جی. تامپسون، استاد مهندسی حملونقل در دانشگاه ملبورن است که در آنجا آزمایشگاه فیزیکی اینترنت را رهبری میکند. راسل یکی از مدیران بنیانگذار مؤسسه لجستیک شهری مستقر در کیوتو و از سال 1999 معاون آن مؤسسه بودهاست. حوزههای تحقیقاتی وی شامل لجستیک شهری، اینترنت فیزیکی (PI)، سیستمهای حملونقل انعطافپذیر و سیستمهای حملونقل هوشمند است. راسل بیش از 15 کتاب و 150 نشریه داوری در زمینه حملونقل شهری منتشر کردهاست.
علی غ. قریشی دانشیار گروه مدیریت شهری در دانشگاه کیوتو، ژاپن است. علایق تحقیقاتی وی با بهینهسازی دقیق و اکتشافی انواع مختلف مشکلات مسیریابی وسایل نقلیه و مکانیابی اماکن و ادغام آنها در چارچوبهای مختلف مانند سیستمهای چند عاملی و کاربرد آنها در ارزیابی اقدامات لجستیک شهری مرتبط است. او به طور منظم مقالات تحقیقاتی با کیفیت بالا را در مجلات برجسته بینالمللی و منطقهای (آسیا-اقیانوسیه) و در کنفرانسهای مرتبط با حوزههای تحقیقاتی خود ارائه میدهد.